تجهيزات رستوراني

راه اندازي آشپزخانه صنعتي

یکشنبه ۲۰ اسفند ۰۲

تجهيزات رستوراني

هر كاري كه ما در زندگي انجام ميدهيم بايد با چاشني علاقه و استعداد همراه باشد زيرا هم انجام دادن آن كار را براي ما لذت بخش ميكند و هم باعث مي شود كه ما در انجام دادن آن كار دقت بالايي داشته باشيم.

راه اندازي يك آشپزخانه صنعتي و رستوران نيز يكي از مشاغلي است كه دقت و علاقه بايد در آن دو چندان باشد زيرا شما در طول روز با انبوهي از مشتريان كه هر كدام سليقه ي متفاوتي دارند مواجه هستيد.اين كه شما  بتوانيد نظر همه را جلب كنيد كار دشواري است.

گرمكن غذا برقي صنعتي

گرم بودن غذا اهميت بالايي دارد . در محيط هاي كار كه دسترسي چنداني به وسايل براي آشپزي نيست گرمكن غذا برقي صنعتي گزينه ي مناسبي است زيرا شما ميتوانيد غذاي خود را گرم كنيد .اين وسيله با تكنولوژي منحصربه فرد خود از سوختن غذاي شما جلوگيري ميكند وميتواند در كمترين زمان ممكن غذاي شما را گرم كند .

هزينه ي مناسب و هم چنين طراحي خاص اين دستگاه موجب شده كه بتوان از آن در بسياري از مكان ها مانند مدارس نيز استفاده كرد.

دستگاه حليم صاف كن

حليم يك خوراكي بسيار محبوب است و كمتر كسي وجود دارد كه اين خوراكي را دوست نداشته باشد. ارزش غذايي بالاي آن باعث شده كه اين خوراكي خوشمزه مورد توجه قرار بگيرد.

حليم بايد ظاهري صاف و يكدست داشته باشد به اين منظور گوشت را بايد به خوبي بكوبيد اما براي اينكه بتوانيد ظاهر حليم را چندين برابر زيبا تر كنيد به يك دستگاه حليم صاف كن نيازمند هستيد . اين دستگاه چند جانبه توانايي صاف كردن خوراكي هايي مانند حليم را نيز دارد براي مثال ميتوان در طبخ حليم بادمجان نيز از آن استفاده كرد.

كابينت آبچكان

نظافت در مشاغل رستوران داري حرف اول را ميزند . شست و شوي صحيح ظروف و از همه مهم تر خشك كردن آن ها چيزي است كه بسيار اهميت دارد . اين كه قطرات آب پس از شست و شو روي آن ها نماند و باعث ايجاد لكه نشود بسيار مهم است كابينت آبچكان نيز ابزاري است كه بايد در هر آشپزخانه اي باشد . علاوه بر ظروف شما ميتوانيد ميوه ها و ديگر مواد خوراكي را نيز در آن خشك كنيد.

بدنه ي اين وسيله كاملا ضد زنگ بوده زيرا اين وسيله مدام در مجاورت آب قرار دارد.

كانتر گرم گازي

عاملي كه در رستوران هاي ايراني يك دغدغه محسوب مي شود گرم ماندن غذا است زيرا نميتوان مدام زير اجاق را روشن نگه داشت زيرا غذا ميسوزد و با خاموش كردن اجاق غذا سرد مي شود .

كانتر گرم گازي ابزاري است كه ميتوان غذا را در آن در حد متعادلي گرم نگه داشت .گرم ماندن غذا باعث تازه ماندن آن نيز ميشود.

نظافت اين دستگاه بسيار ساده و امكان پذير بوده بنابراين اين دستگاه از همه نظر داراي استاندارد لازم است.

تنور گلي

نان در بسياري از خوراك ها به خصوص خوراك هاي ايراني اهميت و جايگاه فراواني دارد . بسياري از غذاهاي ايراني هستند كه با نان خورده مي شوند حتي خوردن كباب با نان به جاي برنج نيز بسيار لذيذ و پرطرفدار است.

تازه بودن نان هميشه داراي اهميت فراواني بوده زيرا كه عطر نان حفظ شده و همچنين نان بافت نرم خود را حفظ ميكند.

دستگاه تنور گلي براي رستوران هايي كه ميخواهند نان تازه را در منوي غذايي خود داشته باشند ضروري است . منبع تغذيه اين دستگاه گاز است بنابراين ميتوان به راحتي فضايي را در رستوران به اين دستگاه اختصاص داد.

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.