انواع اجاق گازهاي صنعتي

راه اندازي آشپزخانه صنعتي

جمعه ۱۸ اسفند ۰۲

انواع اجاق گازهاي صنعتي

يكي از تجهيزات بسيار كاربردي در محيط هاي مختلفي مانند تهيه غذا، رستوران، كافي شاپ، كترينگ، آموزشگاه هاي شيريني پزي و آشپزخانه هاي صنعتي استفاده از اجاق گاز مركب مي باشد، اين اجاق از ۲ شعله تشكيل شده است كه بر روي آن مي توان به سهولت كارهاي مربوط به پخت خورشت، داغ كردن روغن، تهيه ي پياز داغ و… را انجام داد رويه ي اين شعله ها ۳۰*۳۰ مي باشد، علاوه بر اين با كمك يك عدد سنگ چدني گريل روغني به ابعاد ۷۰*۴۰ سانتي متر مي توان انواع همبرگر و ديگر مواد غذايي را بر روي آن گريل و طبخ كرد.

اين اجاق گاز كاربردهاي بسيار زيادي داشته و با خريداري يك محصول مي توانيد بسياري از نيازهاي خود را در رستوران و كترينگ برطرف سازيد علاوه بر اين وجود يك عدد فر دمكن برنج در پايين اين اجاق به شما اين امكان را خواهد داد كه بتوانيد در سريع ترين زمان برنجي با كيفيت بالا آماده كنيد همچنين از اين فر مي توان براي مواردي همچون كته پزي، پخت انواع شيريني و ديزي بهره برد.

اجاق گاز مركب با گريل چدني ابعادي برابر با ۸۰*۹۶ سانتي متر و ارتفاع ۹۰ سانتي متري را دارا بوده و براي ساخت نماي آن از استيل روكش دار و از ورق گالوانيزه براي داخل فر استفاده شده است، و همين امر سبب شده كه نظافت و شست و شوي اين اجاق به سهولت انجام گيرد، در ساخت اين اجاق تركيبي از كلاف آهن سنگين و ضخيم استفاده شده است.

۵ عدد دستگيره ي شير گاز استاندارد به صورت مجزا بر روي اين اجاق گاز قرار گرفته است كه ۲ عدد از آن براي شعله هاي خورشت پزي، ۲ عدد براي گريل روغني و يك عدد نيز مربوط به فر دمكن خواهد بود.

معرفي اجاق گاز مركب 6 شعله با گريل

اين اجاق گاز مركب طولي برابر با ۱۶۰ و عرض ۸۰ سانتي متر را دارا مي باشد، كه در سه طرف آن از شيشه ي نشكن ضخيم استفاده شده است يعني داراي نماي شيشه اي مي باشد، البته لازم به ذكر است اين اجاق داراي هود نبوده و بدون هود استيل ساخته شده است.

امكانات اجاق گاز مركب ۶ شعله با گريل شامل ۲ عدد اجاق بزرگ خورشت پزي به ابعاد ۳۶*۴۲ سانتي متر جهت انجام كليه ي امور پخت و پز، ۱ عدد سنگ چدني گريل روغني به ابعاد ۷۰*۴۰ سانتي متر، ۱ عدد سنگ گريل ذغالي به ابعاد ۶۰*۳۰ سانتي متر براي طبخ انواع همبرگر، استيك، فيله مرغ و ماهي و ۲ عدد بن ماري ½ براي سرخ و آماده سازي انواع فلافل، بندري، هات داگ و سيب زميني مي باشد.

اين محصول قابليت اتصال به گاز شهري يا كپسول را داشته و در صورت نياز مشتري مي توان پايه هاي آن را به صورت چرخ دار و متحرك توليد كرد.

اجاق گاز هيئتي

از اجاق گاز هيئتي ابتكار استيل جهت پخت پلو و خورشت در فضاي باز يا حياط منازل استفاده مي‌ شود. اين اجاق دو عدد شعله به قطر ۳۰ و ۱۴ سانتيمتري دارد كه به وسيله دو عدد شير استاندارد ميتوان اين دو شعله را كنترل كرد. با وجود اين دو سايز شعله، شما امكان مانور بيشتري جهت ابعاد ديگ‌ هاي پلو و خورشت داريد  و ميتوانيد قابلمه‌هايي با سايز مختلفي را براي پخت غذاي نذري انتخاب كنيد. جهت حفظ هر چه بيشتر استحكام اجاق در هنگام استفاده، بدنه آن از پروفيل سنگين آهن ساخته شده است.

مراحل راه اندازي تهيه غذا

براي اينكه بتوانيد در راه اندازي تهيه غذا موفق باشيد و سودي مناسب براي خود فراهم آوريد؛ پيروي از مراحلي است كه در ادامه به آن ميپردازيم:

  • مشخص كردن اهداف

مشخص كردن اهداف به شما كمك ميكند تا راحت تر از هر زمان ديگري به سمت جلو حركت كرده و براي آينده خود برنامه ريزي كنيد. شما بايد مشخص كنيد كه براي چه گروه از جامعه ميخواهيد غذا آماده كنيد؛ سازمان ها، شركت ها، محيط هاي اداري و يا ساير مواردي كه در ذهن داريد. همچنين تهيه غذا هايي متناسب با سليقه افراد ميتواند نقش موثري در رسيدن به نتيجه و البته سود داشته باشد.

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد