تجهيزات پخت كباب

راه اندازي آشپزخانه صنعتي

شنبه ۱۹ اسفند ۰۲

تجهيزات پخت كباب

فر كباب دونر روميزي در ابعادي به طول ۸۰ ، عرض ۵۰ و ارتفاع ۱۰۰ سانتي متر ساخته شده است، اين وسيله به صورت روميزي بوده و داراي ۱ عدد سيخ ۸۰ سانتي متري است اين سيخ قابليت تحمل ۱۰ تا ۱۵ كيلوگرم گوشت را دارا مي باشد، با روشن كردن دستگاه و چرخش موتور، گوشت بر روي سيخ به صورت دوراني چرخيده و كاملا پخته خواهد شد.

نماي اين فر از جنس استيل بوده و داراي ۲ عدد شعله به ابعاد ۲۲*۱۲٫۵ سانتي متر است كه توسط ۲ عدد شير گاز استاندارد كه به صورت مجزا بر روي دستگاه قرار گرفته، مي توان درجه حرارت شعله هاي سراميكي را به دلخواه كم يا زياد كرد، يك عدد چدني ريخته گري شده ي ضخيم به ابعاد ۵۰*۳۳ نيز در جلوي فر كباب دونر روميزي قرار گرفته است.

از دستگاه كباب تركي تك سيخ روميزي مي توان در رستوران، فست فود، كافي شاپ و به طور كلي فضاهاي كوچك استفاده كرد، علاوه بر اين فر كباب دونر روميزي قابليت اتصال به گاز شهري و يا كپسول را نيز دارد و توسط آرميچر و دكمه ي خاموش و روشني كه بر روي دستگاه تعبيه شده است مي توان به سهولت از اين دستگاه استفاده كرد.

كباب پز هاي تابشي كشويي و سالامندري نوعي از كباب پز هاي بدون دود هستند كه با حرارت غير مستقيم انواع كباب، ماهي، استيك و حتي همبرگر را طبخ مي نمايد. براي استفاده از اين كباب پز كافيست درب كشويي آن را باز كرده و كباب ها را داخل كباب پز قرار دهيد. بعد از بستن درب كشويي، بازتاب حرارت از طريق سراميك هاي موجود در كباب پز از سمت بالا به كباب ها برخورد كرده و باعث پخت آن خواهد شد.

بنابراين بايد توجه داشته باشيد كه حرارت تنها از سمت بالا به كباب برخورد خواهد داشت. براي سهولت كار با اين كباب پز جرقه زن هم روي بدنه آن تعبيه شده كه در صورت تمايل مشتري ميتواند در هر دو طرف دستگاه قرار بگيرد.

دستگاه كباب پز تابشي سالاماندري 8 سيخ

در نوع سالامندري كباب پز تابشي كشويي، با استفاده از جك هاي موجود روي دستگاه كباب ها به شكل پله‌اي به سراميك ها كه منبع تابش حرارت هستند نزديك تر شده و در نتيجه برشته تر خواهند شد؛ كه در صورت نياز امكان حركت معكوس نيز قطعا وجود دارد.

كباب پز تابشي كشويي و سالاماندري به كباب پز بدون دود معروف است. به اين خاطر كه به صورت غير مستقيم به كبابها حرارت مي دهد به همين خاطر برخلاف طبخ كباب به روش سنتي دود و آلودگي زيادي توليد نخواهد كرد. همين نكته اين دستگاه را براي محل هاي بسته آپارتماني مناسب مي كند. اين دسته از كباب پز ها فضاي خيلي كمي را هم به خود اختصاص ميدهند و مصرف گاز نسبتا پاييني هم دارند. براي كار با كباب پز تابشي كشويي فقط بايد درب كشو مانند آن باز كنيد و سيخ هاي كباب آماده شده را در محل مناسب قرار دهيد. در قسمت بالاي سيخ هاي كباب سراميك هايي وجود دارند كه با داغ شدن آنها حرارت به گوشت ها تابيده شده و موجب پخت كامل و  مغز پخت شدن آنها مي شود.

اگر خودتان به تنهايي مشغول آماده سازي كباب ها باشيد حتما برايتان دشوار است كه از كبريت استفاده كنيد. براي رفع اين مشكل روي بدنه كباب پز جرقه زن تعبيه شده كه كار شعله ور كردن كباب پز با استفاده از گاز شهري و كپسولي را انجام مي دهد. در بعضي مدل هاي اين نوع در دو سمت بدنه جرقه زن ديده مي شود.

دستگاه سالاماندر تابشي ۱۲ سيخ يك كباب پز روميزي است كه در رستوران هاي كوچك و حتي منازل ميتواند بسيار پركاربرد باشد. ابعاد دقيق اين دستگاه ۹۵*۴۸*۸۵ سانتي متر است و در طول مدت يك ساعت ۲٫۸ متر مكعب گاز شهري يا كپسولي مصرف مي كند. علت نام گذاري اين مدل به اين دليل است كه همزمان ميتوانيد ۱۲ سيخ را در كباب پز قرار دهيد اما با گذشت مدت زمان يك ساعته ميتوانيد ۲۲۰ سيخ كباب مغز پخت را آماده كنيد. اما توجه داشته باشيد كه طول كباب هايي كه در اين دستگاه قرار مي گيرند بايد تا ۳۵ سانتي متر باشد.

راهنماي خريد تجهيزات راه اندازي رستوران 

نميشود در عرصه رستوران داري وارد شويد و به انواع تجهيزات مورد لزوم خود مجهز نگرديد، امروزه به علت مشغله كاري افراد ترجيح ميدهند سهم بيشتري از وعده هاي غذايي خود را از رستوران ها تهيه كنند، اما در اين ميان مطمئناً گزينه اي را انتخاب خواهند كرد كه كيفيت، سرعت و دقت بيشتري را در تهيه غذا هاي خود منظور ميدارند و به علت گستردگي مراكز طبخ غذا با اولين خريد تصميم ميگيرند كه به آن مركز وفادار بمانند يا آن را براي هميشه ترك كرده و گزينۀ ديگري را جايگزين نمايند، در اين ميان مركزي كه به خريد تجهيزات رستوران خود اهميت بيشتري داده و غذايي مشتري پسند تر تهيه نموده باشد، پيروزي را تا حد زيادي از آن خود خواهد نمود، شايد خريد اين تجهيزات خصوصاً براي افرادي كه در همان بدو شروع كار هستند هزينه هنگفتي به نظر برسد، اما در طول مدت كوتاهي با كسب مشتري پر تعداد و بازگشت سرمايه شان متوجه مي شوند، خريد تجهيزاتي مرغوب و كار آمد در واقع صرف هزينه نيست بلكه يك سرمايه گذاري پر سود و يك آينده نگري و درايت كارساز است.

برند ابتكار استيل سال هاست كه توانسته با تجهيزات بسياري از رستوران ها در سطح كشور براي شكوفايي و بالندگي آنها گام هاي مؤثري بردارد، به كارگيري متخصصان مختلف در زمينه هايي چون ساخت، طراحي، ايده پردازي، تعميرات، مشاوره و…باعث شده مشتريان در پورسه خريد تا راه اندازي رستوران خود احساس نگراني و دغدغه نداشته و در تمامي مراحل كار متخصصان اين مجموعه را مانند دوستان شفيق و همراهاني هميشگي احساس نمايند و در اين صورت نگراني شكست و انتخاب هاي نادرست و صرف هزينه هاي اضافي و ناكارآمد را از خود برهانند، به كارگيري پيشرفته ترين ماشين آلات صنعتي توسط شركت ابتكار استيل در تهيه تجهيزات آشپزخانه باعث شده نتوان براي اين محصولات كوچكترين نقصي را بر شمرد و در ميان انواع مشابه خارجي آن را برتر و يا هم رديف قرار نداد.

معرفي فر ويتريني ايستاده 12 طبقه

همان طور كه اشاره شد از اين فر ميتوان به جهت گرم و تازه نگه داشتن انواع خوراكي ها و قرار دادن آن ها در معرض ديد مشتري استفاده كرد، گرماي مورد نياز براي اين فر ويتريني از ۲ طريق گاز و برق تامين مي شود.

اگر فر ويتريني به وسيله ي برق كار كند در پايين آن يك عدد فن دمنده قرار داده ميشود كه قادر است گرما و باد را سيركوله (گرداندن و گردش حرارت در داخل فر) كرده و هواي داخل گرمخانه را با به گردش در آوردن به صورت يكنواخت در تمامي طبقات فر توزيع كند.

اين فر داراي ۱۲ طبقه بوده و ابعادي به طول ۶۰ ، عرض ۶۰ و ارتفاع ۱۸۰ سانتيمتر را دارد، فر ويتريني به صورت ايستاده و به شكل مكعب مستطيل ساخته شده و به دليل سهولت در جابه جايي داراي ۴ عدد چرخ ميباشد كه ميتوان اين چرخ ها را به صورت قفل دار يا بدون قفل تعبيه كرد.

اين فر داراي يك عدد ترموستات به صورت ولومي است، همچنين اين فر ويتريني داراي يك عدد سنسور تشخيص دما نيز مي باشد.

۴ طرف اين فر داراي شيشه بوده و به همين جهت خوراكي هايي كه در داخل آن قرار مي گيرند در معرض ديد مشتري هستند، همچنين يك طرف اين فر داراي درب لولايي مگنتي ميباشد كه به سادگي باز و بست خواهد شد.

وجود شيشه هاي ضخيم در ۴ طرف دستگاه سبب ميشود كه گرما از آن خارج نشده و مواد غذايي گرم و تازه بمانند، فاصله ي طبقات اين فر ۱۲-۱۳ سانتيمتر ميباشد و به راحتي ميتوان طبقات را به صورت كشويي از جاي خود خارج كرد اين موضوع باعث ميشود كه بتوان با خارج كردن برخي از طبقات فاصله ي آن ها را از يكديگر بيشتر كرد.

منبع: تجهيزات آشپزخانه صنعتي ابتكار استيل

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد